internet-marketing

CUM FUNCTIONEAZA GOOGLE ADS

Daca alegi sa faci publicitate prin Google Adwords, alegi sa investesti in propria ta afacere.

Google Adwords iti ofera posibilitatea de a directiona anunturile catre clientii interesati si de ai elimina pe cei nedoriti. Folosind metodele de directionare oferite de anunturile publicitare Adwords putem ajunge la clientii potentiali exact cand acestia cauta produse sau servicii ca cele oferite de tine. In plus, platesti numai cand un potential client da click pe anuntul tau, in limita unui buget zilnic pe care tot tu il stabilesti.

Cum functioneaza insa Google Adwords

Faza 1 : Analiza afacerii
Intotdeauna trebuie pornit de la analiza bussinesului pe care dorim sa il promovam, a pozitionarii lui in piata fata de concurenta si a obiectivelor de marketing care se doresc a fi indeplinite.
Concurenta ta este deja pe prima pagina in Google si vinde ? Acum tu poti vinde mai mult, posibilitatile sunt multiple: anumite strategii de licitare prin care sa te pozitionezi inaintea concurentei, anunturi mai atractive si asa mai departe.
Se mai au in vedere in aceasta faza: bugetul , aria geografica care trebuie acoperita, identificarea segmentelor de populatie care pot fi potentiali cumparatori si gasirea cuvintelor cheie care sa determine afisarea anunturilor tale.
Faza 2: Stabilirea strategiei
In baza informatiilor obtinute in prima faza, trebuie elaborata o strategie complexa cu rezultate masurabile. Tinand cont de obiectivele de marketing (daca dorim sa vindem atunci scopul este sa atragem cat mai multi vizitatori pe site, daca dorim sa promovam un brand, scopul campaniei va fi sa promovam imaginea produsului ) si de toate celelalte informatii obtinute la prima faza, se elaboreaza o strategie coerenta pentru reteaua de Search, Display si Remarketing.
Faza 3 : Landing page si crearea propriu – zisa a campaniei
Pagina pe care ajunge utilizatorul dupa ce a deschis anuntul este foarte importanta. Ea trebuie sa se incarce rapid, sa contina cuvintele cheie stabilite ca fiind reprezentative pentru produsul sau afacerea ta. In plus, este indicat ca pagina de aterizare sa fie cat mai clara si mai accesibila deoarece Google acorda un scor de calitate in functie de modul cum el iti evalueaza aceasta pagina. Acest scor de calitate influenteaza ulterior pozitia anuntului tau in pagina, independent de sumele licitate ( poti fi pe primele pozitii cu o suma licitata mai mica daca ai scor de calitate bun ).
Optimizarea paginii de aterizare prezinta deci o importanta deosebita de care este recomandat sa tinem cont in procesul de promovare online.
Crearea in fapt a campaniei presupune realizarea anunturilor de tip text, grafice sau mixte, anunturi ce urmeaza a fi afisate in reteaua de Search si de Display. Se recomanda crearea mai multor anunturi pentru acelasi produs sau serviciu, ele urmand a fi prezentate alterativ publicului – astfel, fiecare potential cumparator are posibilitatea sa se identifice cu anuntul cu care empatizeaza mai bine.
Dupa ce anunturile au fost create, se introduc cuvintele cheie precum si cuvintele cheie negative si se implementeaza un ansamblu de setari care determina afisarea optima a informatiei catre public.
Faza 4: Optimizarea
Optimizarea are in vedere monitorizarea si ajustarea rezultatelor campaniei in baza masurarii performantei cuvintelor cheie, analiza intervalelor de timp si a tipului de dispozitiv cu numarul cel mai mare de accesari ( mobile, laptopuri sau tablete ), analiza functionalitatii paginii de aterizare si a performantei realizate de fiecare anunt in parte. Putem vedea de exemplu numarul de utilizatori pentru fiecare dintre anunturi zilnic, intr-un interval de timp dat si cati din acesti utilizatori au intreprins actiuni masurabile pe site. Astfel, stabilim care este anuntul cu cel mai mare impact in piata, pentru a creea variante similare. Putem face acelasi lucru in baza cifrelor care se raporteaza la dispozitive, segmente de timp sau orice alt element mentionat mai sus.
Optimizarile sunt de doua feluri: pe termen scurt si au loc la interval de numai cateva zile (evaluam rapid strategiile de licitare, cautarile utilizatorilor in raport cu lista noastra de cuvinte cheie etc ) sau pe termen lung si au loc la intervale specifice de timp mai mari,o saptamana sau doua, in baza trendurilor si a comportamentelor din piata la o perioada data ( intr-un fel se comporta un potential client in perioada vacantelor sau a sarbatorilor de iarna si in alt fel in restul anului, deci daca vrem sa vindem este necesar sa adaptam )
Optimizand campaniile, scad costurile publicitare si creste numarul de vizitori pe site, optimizarea fiind astfel o etapa de o importanta majora.
Faza 5 : Analiza si raportare
In mod regulat se elaboreaza rapoarte care reflecta analiza performantei campaniilor desfasurate si propuneri de ajustare pentru a imbunatati aceste performante.
Analizeaza, testeaza, optimizeaza si evalueaza – iata cheia unei promovari online de success care are ca rezultat final garantat cresterea afacerii si a veniturilor tale !

administrator
Write a Comment