Canibalizare Cuvinte Cheie: Cum Eviti Competiția Internă

CANIBALIZARE CUVINTE CHEIE

Canibalizare Cuvinte Cheie: Cum Eviti Competiția Internă

Afla ce înseamnă expresia „canibalizare cuvinte cheie” și cum eviți această situație dacă vrei să te clasezi in top rezultate SEO. Canibalizarea cuvintelor cheie apare atunci când mai multe pagini ale unui site concurează pentru aceleași cuvinte cheie în rezultatele căutării. Aceasta poate afecta negativ performanța SEO și clasamentul în motoarele de căutare, deoarece forțează paginile să se „lupte” între ele pentru poziții mai bune în rezultatele de căutare. Este crucial să identifici și să rezolvi problemele de canibalizare pentru a obține o prezență mai puternică și mai eficientă în căutările online.

 

Cuprins:

 

1. Ce este canibalizarea cuvintelor cheie?

2. De ce ar trebui să evitați canibalizarea cuvintelor cheie?

3. Cum apare canibalizarea cuvintelor cheie?

4. Cum puteți evita canibalizarea cuvintelor cheie?

5. Experimentez fenomenul de canibalizare cuvinte cheie pe site-ul?

6. Cum puteți remedia canibalizarea cuvintelor cheie?

7. Concluzii privind canibalizarea cuvintelor cheie

 

CANIBALIZARE CUVINTE CHEIE

 

1. Ce este canibalizarea cuvintelor cheie?

Optimizarea pentru motoarele de căutare implică inserarea anumitor cuvinte cheie pentru subpaginile domeniului dumneavoastră.  Atunci când faceți acest lucru, este recomandabil să nu reutilizați fraze de căutare individuale sau seturi de cuvinte cheie, deoarece un principiu fundamental al SEO este să vă asigurați că anumite cuvinte cheie sunt rezervate doar pentru o URL specifică. Dacă lucrați cu aceleași cuvinte cheie pe mai multe subpagini, acest lucru se numește canibalizarea cuvintelor cheie. Acest lucru se întâmplă și atunci când optimizați pentru cuvinte cheie noi pentru care domeniul dumneavoastră deja se clasifică fără să fiți conștient de acest lucru.

 

2. De ce ar trebui să evitați canibalizarea cuvintelor cheie?

Când vorbim despre canibalizare cuvinte cheie vorbim despre o problemă de relevanță pentru Googlebot. Crawler-ul nu mai poate identifica o URL unică pentru contextul semantic corespunzător. Aceasta poate duce la scăderi în clasificare și la diminuarea potențialului paginilor respective: conținutul care a fost clasat anterior bine poate fi pierdut în index și noile optimizari SEO pot eșua în a genera rezultatele de clasificare anticipat.

Domeniul dumneavoastră poate fi indexat cu mai multe URL-uri sub un singur termen de căutare. Acest lucru face imposibilă utilizarea eficientă și strategică a conținutului. Utilizatorii ajung la conținut diferit pe același subiect și pot efectua acțiuni diferite, în loc ca traficul să fie concentrat pe o singură pagină într-un mod țintit.

Clasificările duplicate complică analiza și raportarea SEO. URL-urile și cuvintele cheie apar frecvent, făcându-le dificil de evaluat.

 

3. Canibalizarea cuvintelor cheie – cum apare?

Canibalizarea cuvintelor cheie nu este de obicei o acțiune deliberată. Concurența nedorită între cuvinte cheie apare în general ca un efect secundar neintenționat – de exemplu, atunci când managerii SEO pierd urma vechilor domenii bogate în conținut.

Următoarele scenarii pot duce la clasificări diferite pentru aceeași temă:

  1. Conținutul este produs fără o comunicare adecvată între diferitele departamente ale unei companii, cum ar fi vânzări, marketing și dezvoltare de produse.
  2. Când site-urile experimentează o „creștere” puternică și rapidă prin producerea unei cantități mari de conținut, unele dintre acestea pot exista deja, dar au fost uitate (acest scenariu este des întâlnit în blogurile de companie).
  3. În cazul unui magazin online, este pagina de detalii a produsului, pagina de categorie sau pagina de ajutor, de exemplu, care se clasifică în motorul de căutare.
  4. Mulți încă cred în principiul „cu cât mai mult, cu atât mai bine” și creează mai multe pagini „optimizate pentru cuvinte cheie”.

 

canibalizare cuvinte cheie, canibalizarea cuvintelor cheie

 

4. Cum puteți evita canibalizarea cuvintelor cheie?

În principiu, canibalizarea cuvintelor cheie poate fi evitată dacă documentați corespunzător strategia dvs. de cuvinte cheie și verificați în mod regulat clasificarea domeniului dumneavoastră. Aceasta vă oferă o imagine de ansamblu înainte de fiecare nouă optimizare cu privire la cuvintele cheie pe care le utilizați deja și dacă noile măsuri ar putea canibaliza rezultatele dumneavoastră de clasificare existente.

Nu pierdeți din vedere regula fundamentală a SEO – un cuvânt cheie principal pe URL. Acest lucru vă va ajuta să vă asigurați că doar o URL se clasifică pentru un set de cuvinte cheie sau o combinație predefinită de cuvinte cheie.

 

5. Experimentez fenomenul de canibalizare cuvinte cheie pe site?

Există mai multe modalități de a verifica dacă domeniul dumneavoastră experimentează fenomenul de canibalizare cuvinte cheie.

Modalitatea rapidă și simplă este să utilizați o unealtă potrivită, precum Ahrefs, SemRush sau Moz. Funcția de monitorizare a site-ului vă indică dacă există canibalizare a cuvintelor cheie în diferitele subpagini sau subfoldere.

Puteți identifica măsurile duplicate de optimizare a cuvintelor cheie printr-o căutare Google, de exemplu. Pentru a face acest lucru, utilizați operatorul de căutare ‘site:’ pentru a limita rezultatele căutării doar la site-ul dumneavoastră. Apoi, adăugați operatorii de căutare ‘intitle:’ sau ‘inurl:’ la interogarea dumneavoastră și introduceți cuvântul cheie pe care doriți să-l verificați.

 

site:domeniuldvs.com

inurl:cuvântulcheiedvs site:domeniuldvs.com

intitle:cuvântulcheie

 

Acest lucru vă va oferi o listă a tuturor subpaginilor care conțin cuvântul cheie în titlu și în URL și, astfel, vă oferă o indicație excelentă cu privire la orice optimizări duplicate. Google Search Console este o unealtă excelentă pentru căutarea de clasificări duplicate și canibalizare cuvintelor cheie. Puteți efectua o verificare a URL-urilor cu clasificare dublă folosind funcția „Raport de serviciu” din fila „Pagini”.

 

6. Cum puteți remedia canibalizarea cuvintelor cheie?

Dacă doriți să remediați o problemă de canibalizare a cuvintelor cheie pe paginile dvs. sau să vă asigurați că acest lucru nu se întâmplă în primul rând, verificați aceste sfaturi:

  1. Redirecționare 301: Dacă puteți renunța la o anumită URL, de exemplu, pentru că primește mult mai puține impresii și clicuri și afectează astfel clasificarea unei alte pagini, puteți folosi o redirecționare 301 pentru a redirecționa utilizatorii către pagina care performează mai bine.
  2. Combinarea conținutului: Dacă identificați două sau mai multe pagini cu conținut relevant, încercați să le combinați pentru a crea o pagină nouă.
  3. Utilizarea etichetei noindex: În unele cazuri, este posibil să doriți să păstrați ambele pagini pe domeniu. Ceea ce puteți face aici este să utilizați o etichetă noindex, care informează motoarele de căutare să nu includă pagina „mai slabă” în indexul lor de căutare. Google va continua să exploreze pagina, dar nu va apărea în rezultatele de căutare.
  4. Schimbarea setului de cuvinte cheie: O altă soluție obișnuită este să schimbați și să extindeți setul de cuvinte cheie. Dacă conținutul a fost online mult timp, aceasta este o modalitate bună de a adăuga cuvinte cheie relevante noi. Setul de cuvinte cheie pe termen lung este deosebit de important aici.
  5. Utilizarea etichetei canonice: Dacă paginile A și B sunt duplicate și B nu are o valoare specială pentru utilizator, puteți utiliza o etichetă canonical în codul sursă al paginii pentru a informa motoarele de căutare că pagina A este pagina preferată. Aceasta este modalitatea ideală de a lăsa ambele pagini în index și de a informa motorul de căutare care dintre cele două pagini este mai importantă.

 

Banner Kubb 2

 

7. Canibalizarea cuvintelor cheie – Concluzii

Optimizarea mai multor pagini pentru același cuvânt cheie nu este deosebit de utilă. Aceste clasificări multiple pot împiedica o pagină să se claseze în partea de sus a rezultatelor de căutare. Recunoașterea acestui aspect este primul pas pentru a evita aceste suprapuneri în primul rând.

Există diferite moduri de a verifica dacă mai multe pagini se clasifică pentru aceleași cuvinte cheie în indexul de căutare Google.

După ce ați făcut acest lucru, trebuie să decideți ce soluție vă satisface cel mai bine nevoile. Acest lucru depinde de mai mulți factori, cum ar fi câte subpagini sunt afectate în ansamblu, care este accentul pe cuvintele cheie individuale și cât de multă muncă sunteți dispus și capabil să investiți.

John Mueller – „Keyword Cannibalization Will Dilute The Ranking Strength of Your Pages”.

Într-o sesiune de întrebări și răspunsuri prezentată în cadrul unui hangout, John Mueller a răspuns la o întrebare legată de canibalizarea cuvintelor cheie.

Este în regulă să țintești același cuvânt cheie principal pe aceste două pagini diferite?

John a explicat că da, este perfect în regulă să țintești orice cuvinte cheie dorești.

Din punctul de vedere al Google, ei nu te vor împiedica să faci acest lucru.

Cu toate acestea, John ar recomanda prudență în privința următoarelor aspecte: te concurezi pe tine însuți?

John Mueller confirmă că este acceptabil să folosești același cuvânt cheie pentru ambele pagini. Google nu va penaliza site-ul pentru acest lucru. Cu toate acestea, Mueller subliniază un aspect strategic important: trebuie să te întrebi dacă nu cumva paginile tale concurează între ele pentru același trafic. Această competiție internă poate dilua eficacitatea optimizării pentru motoarele de căutare (SEO) și poate confunda utilizatorii. Așadar, problema principală nu este legată de regulile SEO impuse de Google, ci de strategia generală de conținut a site-ului.

Pentru a afla mai multe despre canibalizarea cuvintelor cheie și pentru a primi ajutor în optimizarea site-ului dumneavoastră. pentru a ajunge pe prima pagină a rezultatelor de căutare, vă invităm să ne contactați. Echipa noastră de specialiști in marketing online si SEOeste aici pentru a vă oferi sfaturi și soluții personalizate pentru succesul online al afacerii dumneavoastră. Contactați-ne astăzi pentru a începe!

 

Doriți să aflați mai multe ce servicii SEO oferim, click pe link.

Resurse suplimetare despre procesul de canibalizare cuvinte cheie: Seobility Keyword Canibalisation

Anca Filipov
Anca Filipov
Anca este specialist SEO, expert Google și Facebook Ads, cu peste 10 ani de experiență în marketing și growth hacking. De la debutul carierei și până în prezent a fost implicată într-o gamă variată de proiecte, cuprinzând atât start-up-uri cât și companii internaționale.